ce.cs.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | |||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | - | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İdeal diyotlar, Eşik gerilimli ideal diyotlar, yarı dalga ve tam dalga doğrultmaçlar, süzgeçler, dalgacık gerilimi | Bölüm 2.1.12.1.5, 2.2.12.2.2, |
2 | Yarıiletkenler, sürüklenme ve yayılma akımları, pn eklem diyodu, zener diyot, gerilim düzenleyici devresi ve yüzde olarak düzenleme, değişik diyotlar, | Bölüm 1.1.11.1.4, 1.2.11.2.5, 1.5.11.5.5. 2.3.12.3.2 |
3 | Diyot modelleri, sinüs girişe göre analiz, küçük işaret eşdeğer devresi | Bölüm 1.3.11.3.4, 1.4.11.4.2. |
4 | Kırpıcılar, kaydırıcılar, gerilim ikileyiciler, çok diyotlu devreler, fotodiyot, ışık yayan diyot devreleri | Bölüm 2.4.1, 2.5.12.5.2. |
5 | MOS Tranzistör yapısı, nkanal ve pkanal MOSFET tranzistörler, IV özeğrisi, transistor sembolleri. | Bölüm 3.1.13.1.7. |
6 | Ortak Kaynak yükselteç devresi, yük eğrisi ve çalışma bölgeleri. Yaygın kullanılan MOSFET bağlantıları ve DA analizi | Bölüm 3.1.83.1.10. |
7 | Grafik Analiz, Yük eğrileri ve küçük işaret modelleri ve parametreleri, yükselteç analizleri, kazanç, giriş ve çıkış dirençleri | Bölüm 4.1.14.1.2. |
8 | Yükselteçlerin AA küçük işaret eşdeğer devreleri, DA ve AA yük eğrileri. | Bölüm 4.3.1, 4.3.3. |
9 | Sayısal devreler ve mantık kapıları | Sayfa 1133/1136 |
10 | NMOS evirgeç özeğiriler, gürültü limitleri, NMOS YADA ve VE mantık kapıları, Karmaşık NMOS Mantık Kapıları | Bölüm 16.1.116.1.2, |
11 | CMOS Evirgeç analizi, CMOS YADA ve VE kapıları, Karmaşık CMOS Mantık Kapıları | Bölüm 16.3.116.3.4 |
12 | Saatli CMOS Mantık devreleri, NMOS Geçis Tranzistörü, CMOS İletim Kapısı, Dinamik kayanı yazmaç, RS Flipflop, CMOS Tam Toplayıcı | Bölüm 16.5., 16.6.116.6.4, 16.7.116.7.4 |
13 | Sayısal/Analog Dönüştürücüler | Bölüm 16.11.1 |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Analog/Sayısal Dönüştürücüler | Bölüm 16.11.1 |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Donald A Neamen, “Microelectronics: Circuit Analysis and Design”, 4th Ed., McGrawHill International Edition, 1221 Avenue of the Americas, New York, NY 10020, 2010, ISBN 9780071289474. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Jacob Millman and Arvin Grabel, “Microelectronics”, 2nd Ed., McGrawHill International Edition, Electronic Engineering Series, McGrawHill Companies, Inc., 1221 Avenue of the Americas, New York, NY 10020, 1987. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 8 | 25 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 5 |
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 5 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 75 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 25 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 3 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 5 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 184 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Bilgisayar Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi | X | ||||
2 | Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | ||||
3 | Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | ||||
4 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | X | ||||
5 | Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | ||||
6 | Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık | |||||
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgisayar Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest